onsdag, november 14, 2007

HALKA!

japp jag har körkort nu! torsdagen den 8 november hade jag min uppkörning och jag klarade det med stora marginaler: ett underbarn, geni, född till att köra bil. jag är både ansvarsfull och rolig som förare. ett praktexemplar kort sagt. ungefär så lät det när kugg-erik (jag klarade kugg-erik!) bockade i godkänd-rutan. ungefär så.
en dramatisk sak som hände var att jag grät innan för att jag var så nervös. men annars gick allt mycket lugnt.

så nu har jag alltså haft körkort i en vecka (imorgon) och jag har mycket roligt. hade mycket roligt. tills häromdagen då snön kom. nu bara glider jag i sidled och skrapar rutor och har bromsberedskap. vinterdäcken har jag satt på själv så vi får väl se hur länge det håller... jag minns förra veckan med stor saknad. det var på den tiden man kunde nöjesåka och ta kurvorna i hög hastighet för att det känns tufft när alla lösa föremål flyger över till andra sidan. those were the days..

förresten! såhär ser jag ut när jag jobbar. här är jag djupt koncentrerad i datorn pga ett felslag.

Inga kommentarer: