onsdag, januari 09, 2008

gott nytt år

det känns ju alltid fräscht med ett nytt år, och även om jag tycker att det är lite illa lagt rent tidsmässigt så måste jag ju säga välkommen!
allt handlar om förändring kan man ju tro. det är rätt.

alltså det finns vissa saker som jag behöver göra. t ex lära mig att avläsa diagram om jag ska ha en chans att komma högt upp bland den högre hälften på högskoleprovet. en sak till är viktig när det kommer till provet och det är att ord betyder inte alltid vad jag tror att de gör. men jag kommer bli jävligt förbannad om jag har mer än fem ordfel. då kan jag ju lika gärna drunkna i en vattenpöl!

vissa har slutat snusa och det är jag! känner mig faktiskt mycket fräsch i munnen men det kanske är för att jag moffar som en tjockis? jag ska på alla sätt bli en bättre och mer ansvarsfull människa men det som är synd att jag tycker att jag redan tar ansvar för mycket saker. framförallt ett vägledande ansvar, jag menar om man har så mycket visdom som jag så vore det ju oansvarigt att inte dela med sig. jag kan tyvärr inte ge några exempel på de klokheter som jag levererat på sistone det skulle innebära arbetslöshet för alla filosofer och skriftlärda män.

men jag kan ju berätta att "ernst hemingway skjutsade mig till laxgatan" på juldagen.
reality check så var jag psykosfull och dj:n fick skjutsa hem mig. jag hade grav ångest för att jag inte kände jesus närvaro.

det är väl så jag avslutade förra året, på ett ungefär. nyårsafton var bättre ty då jobbade jag och har kommit fram till att det nog ändå är den bästa sidan av baren för min del.
ja men gott nytt år, jag ska strax se på grammisgalan..

ps så har jag blivit dödskär i seth cohen

Inga kommentarer: