torsdag, januari 10, 2008

grammisgalan!

jag tycker att grammisgalan var lite kort. jag hann ju knappt bli road!
men något som jag skrattade åt tills jag nästan kvävdes (jag driver aldrig över) var aftonbladets direktrapportering. (som en troget barn av min tid så satt jag givetvis vid datorn samtidigt som jag såg på tv.)

jag är imponerad över att "nyheterna" kommer så snabbt till nättidningen men skulle det inte kunna ta fem sekunder extra och så blir det lite rätt åtminstone?
adam tensta vann årets dans/hiphop/soul och det är jag mycket nöjd med, my cool är ju suverän. men å andra sidan är det den låtens fel att jag i dimman kallade david för "adam" så att han blev ledsen.
tillbaka till det viktiga; hela bandet hade kvällen till ära fått tröjor av amnesty (sjukt snygga, varför får inte jag en tröja, jag är ju medlem!?) som det stod "close guantanamo" på. aftonbladet rapporterar:
"adam tensta tackar många och speciellt mamma tensta. de hade likadana kläder från amnesty som det stod; `club guantanamo´på".
WTF!? när jag hör `club guantanamo´så låter det som en stödorganisation för själva fängelset med tortyr, slavarbete och straff utan rättegångar m.m.
då undrar jag; har inte aftonbladets reportrar högre utbildning än min lillasyster på mellanstadiet eller? hur kan en vuxen journalistutbildad människa inte ifrågasätta sin syn när han/hon läser `club guantanamo´på tröjor som en gäng musiker har fått från amnesty och väljer att ikläda sig på årets viktigaste musikgala? VA?

tack för ett gott skratt aftonbladet, tyvärr var jag inte vaken nog att kolla vilket geni som skrivit skiten och nu har det ju gått över tolv timmar så jag får väl anta att de hunnit ändra på det..
ska man se det ur ett seriöst perspektiv så är det ju jävligt oroväckande att en av sveriges största tidningar inte har någon som helst källkritisk syn och dessutom ingen tankeverksamhet.
jag undrar hur många som får sina enda nyhetrapporteringar från denna lekstuga.. och så blir jag oroad över mänskligheten.

OCH, carl bildt fyfan vilken stilig kavaj!

Inga kommentarer: