torsdag, november 19, 2009

dator i limbo

det var då det värsta jag varit med om! min sprillans nya dator gav upp förra veckan. som om den gått in i väggen eller något. jag förbannar den dagen jag tog hem det lata aset, vilket inte var särskilt många dagar sedan. jag köpte den alltså för två månader sedan och redan har den gett upp. idag skickade jag in den på service. när jag cyklade hem från poststället insåg jag att jag varken skickat med något brev eller skrivit avsändaradress på paketet. jag hoppas att de vet att den är min genom att matcha min felanmälan med serienumret, annars är den kanske permanent förlorad? jag orkar faktiskt inte oroa mig just nu. men jag tänker inte säga något om detta bekymmer till pappa. han kanske tycker att det är oacceptabelt att bara skicka iväg sin dator på ett så random sätt jag gjorde. han är ju lite känslig när det kommer till hanteringen av tekniska prylar.

jag har fått låna ellinors dator och det är jag så glad över! min lya är, bortsett från en gammal vinylspelare, teknikfritt! jag har varken tv, dvd, stereo eller någon annan nymodighet. jag har en mobiltelefon som ger upp vilken dag som helst. den dagen ger jag också upp, då är jag amish by default.

Inga kommentarer: